maandag 19 maart 2012

U K H O

Vrijdag, 15 maart 2012

Na het lossen, vaart de Eemshorn naar de Willemshaven en meert weer aan naast de museum zeesleper Holland.

Vandaag staan reparatiewerkzaamheden op het programma. Zo wordt een van de buizen van het zuigsysteem 90° gekeerd, zodat de desbetreffende buis gelijkmatig slijt. Het mengsel van zeewater, zand en schelpen "eet" staal. Voor middernacht is meester Lesley al bezig geweest de bouten van de buis los te slijpen.
Eerst maar eens te kooi (naar bed).

Na het opstaan houdt ik me bezig met het bijwerken van zeekaarten. Aan boord van de Eemshorn  hebben we de zeekaarten 1630, 1631 en 1632 van Admiralty.
Via de site van de United Kingdom Hydroghapic Office (U K H O) download ik de wekelijks Notices to Mariners. Deze zijn opgemaakt als pdf-file, (en uitgeprint 100 tot 140 A-4 pagina's groot) . Ik zoek in de wekelijkse NtM's naar de verbeteringen van onze zeekaarten. De desbetreffende pagina's print ik uit en werk met liniaal (op de juiste positie te bepalen) en pen/potlood (definitieve -/ tijdelijke correcties) de zeekaarten bij.

Tijd om huiswaarts naar mijn  lief te keren. Varen is fijn, maar thuis zijn is nog fijner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten