zondag 4 maart 2012

Mist, mist, mist

Donderdag, 1 maart 2012

Ik realiseer me dat we nog veel cakemeel, boter, eieren en basterdsuiker in voorraad hebben en ga samen met Simon en Cees een cake bakken. Een beetje hulp kan ik altijd wel gebruiken.
beslag + Simon

Wat willen jullie vanavond eten?
 


De mist wordt dikker en dikker. Ik kan me nauwelijks een dikkere mist herinneren, als we rond middernacht Harlingen weer binnenlopen. Schipper Klaas vaart ons veilig de haven in en - na het lossen weer - uit.
Ik neem het roer over. Bij de boei BS4 (Blauwe Slenk 4) meldt ik me via de marifoon op kanaal 2 bij Verkeers Centrale Brandaris. E: "VC Brandaris, hier de Eemshorn." VCB: "Goedemorgen Eemshorn, hier VC Brandaris." E:"Goedemorgen VC Brandaris, de Eemshorn bevindt zich bij de boei Blauwe Slenk 4." VCB: "Dat is begrepen Eemshorn, goede wacht en tot later." E:"VC Brandaris, goede wacht." Het zicht is nihil. Enkele seconden later als ik stuurboord uit ga en de vaargeul volg, heb ik ineens een zicht van meer dan 1 zeemijl.

Na mijn rust om 11:00 uur ontdek ik tot mijn schrik dat er geen vlees uit de diepvries is gelegd.  Tja, dan maar wat improviseren. Ik vindt 2 verpakkingen bruine bonen soep, een rookworst en chocoladepudding. Het wordt vandaag een bruine hap.
Aan het eind van de week wordt schoon schip gemaakt. Simon en Cees dragen ook hun dweiltje bij.
Neen, geen mop: Simon plus mop.
De vakantie van  de jongens zit erop, vanavond gaan ze met hun vader terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten