Maandag morgen bleek onze stuurman; Wytze B nog niet aan boord aanwezig te zijn, na controle van de boord gsm bleek dat desbetreffende zich via een sms bericht had ziek gemeld.
Om het gemis van onze blog auteur op te vullen zal ik zelf deze week de anekdotes verhalen.
We zijn omstreeks 03uur uitgevaren uit Yerseke en konden omstreeks 05:30 beginnen met zuig werkzaamheden nabij de Steenbank.
Tijdens de koffie hebben we onze stuur gebeld om te informeren naar zijn welstand en om verdere invulling vorm te geven, Wytze melde dat hij behoorlijk beroerd was en de komende dagen nog niet in staat zou zijn om zijn plek weer in te nemen. Besloten is dat hij deze week zou benutten om weer op krachten te komen (carnaval / Heerlen / kater?).
Toen beseften wij dat het appeltaart bak-gala van Wytze dus niet door ging en zou moeten worden uitgesteld tot nader order.
Hierop volgend hebben we onze oude stuurman Gerrit R gebeld met de vraag of hij evt. beschikbaar was, waarop hij reageerde met de uitroep: maar natuurlijk, fan-tastisch.....
Toen we die avond tegen de klok van 9 te Yerseke arriveerden stond Gerrit, R al aan de kade op ons te wachten, maar tengevolge van de lage waterstand ( laagwater) kon het schip niet geheel tegen de wal komen en bleef op de bodem geparkeerd zitten en zodoende moest Gerrit met behulp van de kraanmachinist (in het kraan bakje) aan boord worden gehesen.
Dit weerzien werd met koffie en gebak* onder veel gebabbel en schouder geklop gevierd.
Na een uur te hebben gewacht was de waterstand dusdanig gestegen dat kon worden afgemeerd en met het lossen van de lading schelpen kon worden gestart.
De gebroeders Willem & Simon Kramer
Lesly the Motorist
* Met dank aan mijn dochter Harriëtte die een heerlijke taart gebakken voor vader en bemanning.
Je kan mooie preken maken,je had dominee moeten worden.......
BeantwoordenVerwijderen