maandag 27 februari 2012

Trains, busses and cars

Zondag, 26 februari 2012

Na een weekje te hebben uitgeziekt ben ik zondagavond met goede moed om 19:15 uur vertrokken vanaf station Kerkrade Centrum. 
Iedereen kent waarschijnlijk de filmcomedy "Planes, trains and automobiles" met Steve Martin en wijlen John Candy. Jammer dat laatstgenoemde niet meer onder ons is. 
Vanavond was een beetje net als in de film.
Moderne stoptrein van Veolia naar Heerlen, in Heerlen cross platform overstappen op de Intercity richting Amsterdam, in Eindhoven cross platform overstappen richting Tilburg, in Tilburg (wegens geplande werkzaamheden aan het spoor, dus geen geld terug bij vertraging) overstappen op de bus naar Breda. Op station Breda 20 minuten wachten op de Intercity naar Roosendaal. Gepland was nog een overstap op station Roosendaal op de sprinter richting Vlissingen.
Inmiddels heb ik even een SMS-je gezonden aan machinist Lesley met de vraag of hij me op station Kruiningen-Yerseke komt ophalen. Zijn SMS-antwoord omvatte drie letters: "OKE".
Dat laatste stuk liep een beetje anders. Vlak voordat de trein het station van Roosendaal binnenliep werd omgeroepen dat wegens een aanrijding er geen spoorverkeer mogelijk was tussen Roosendaal en Bergen op Zoom.
De stationshal loopt langzaam vol met reizigers die richting Zeeland willen verder reizen.
Pas na één uur komt de eerste bus voorrijden. NS heeft een laatste stoptrein richting Vlissingen geregeld. Het is dus even wachten op de laatste gestrande passagiers voordat die trein vertrekt vanaf station Bergen op Zoom.
Eindelijk aangekomen in Yerseke om 00:20 uur.  Veel meer dan één uur vertraging dus geld terug vragen! Lesley haalt me op en brengt me naar de Eemshorn. De Eemshorn is min of meer drooggevallen en helt over naar bakboord.
Snel mijn wasgoed uitpakken en opbergen en mijn kooi opmaken.
Voordat ik erg in heb is het al 02:15 uur. Schipper Klaas en Peter komen met voorraden, schoon wasgoed. Schipper Klaas heeft zijn twee zonen; Simon en Cees meegenomen. Ze hebben krokusvakantie en varen een weekje mee met hun Papa.
Ze nemen intrek in de stuurboordhut op het bovendek.
 Cees
Simon


Geen opmerkingen:

Een reactie posten